Leveranser och lagerbutik

Vi lagerför alla produkter som visas på vår hemsida om inget annat anges (reservation för tillfälligt slut vara)
I vår butik i önnestad hittar du ett utbud av 100tals statyer och figurer. Vi visar stora delar av vårt sortiment på vår hemsida, i vår butik finner du ännu fler figurer och statyer.

Vår butik och utställning är väl värd ett besök.
Kan du inte besöka vår spännande butik då kan vi skicka varan till dig!

Beställning
Har du inte möjlighet att besöka vår butik? Då kan vi skicka varan du önskar till dig.

Beställa en produkt»

Leverans

Paket via ombud – från 119 kr 
Hemleverans paket – från 399 kr
Hemleverans pall  – från 1299 kr

 

Om du besöker vår butik kommer du uppskatta vårt stora sortiment av vackra statyer, figurer, vattenstenar och dammprodukter. Vår butik och utställning är väl värt ett besök.

Leverans

Kundservice
Konsumenten ansvarar för att all information som du uppger till oss i samband med din beställning, exempelvis uppgifter om leveransadress. Vi ansvarar inte för eventuella problem som uppstår pga felaktig eller bristfällig information. Konsumenten ska stå för de extrakostnader som kan uppstå med den felaktiga eller bristfälliga informationen.
Utesystem levererar till kunder bosatta i Sverige och använder följande leveranssätt,  paket till utlämningsställe eller hemleverans. Priser samtliga priser som anges på vår hemsida är inkl moms . VI reserveras oss mot slutförsäljning samt eventuella tryck och skrivfel. Öppet köp i 14dagar.

Fraktkostnad - Du väljer själv om du vill hämta i vår butik, då tillkommer ingen fraktkostnad. Din fraktkostnad för leverans via ombud eller hemleverans får du av oss innan vi skickar varorna till dig. Vi skickar aldrig några varor till dig innan vi fått ett ok från dig som kund.
Paket - Produkterna skickas till närmsta utlämningställe. När paketet finns för uthämtning skickas ett sms (om du angivit mobilnummer vid beställning) eller e-post med information /på den angivna mobiltelefonnummer eller e-post som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av paket ska giltig ID-handling uppvisas samt avisering.
Hemleverans - För tunga och större produkter som inte går att skicka via ombud erbjuder vi hemleverans med DHL. Hemleverans sker efter avisering, dagtid mellan 07.00-17.00. Vid hemleverans ansvarar konsumenten för att någon är tillgänglig på angiven adress och överrenskommen tid för mottagandet av godset. Med hemleverans avser vanligen leverans till adressen första port eller tomtgräns. Dhl kontakta dig som konsumet så ni kan komma överrens om en tid som passar då du kan ta emot din leverans.
Ej mottagen order och outlösta paket
Om konsumenten ej är anträffbar vid avlastning av sin beställning kommer extra kostnader som uppkommer att debiteras på konsumenten. Detta gäller även paket som leverars till ombud och som ej lösts ut. Om detta sker kan konsumenten debiteras en avgift från 299kr (paket) samt från 899kr (pall) för kostnader som avser frakt,administration, returfrakt och hantering. Paket som inte hämtas ut inom 14 dagar kommer att gå i retur till vårt lager.. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Transport skada
Utesystem ansvarar för produkter som kan skadas eller komma bort i leveransen till konsumenten. Om en skada har uppkommit under transporten ska du vända tig till vår kundtjänst via mail. Synliga transportskador ska anmälas omgående i samband med leveransen, notera att skada finns på fraktsedel innan ni skriver under och godkänner leveransen vilket gör att vi kan mycket snabbt ersätta med nya produkter. Konsumenten ansvarar för att kontrollera att inget är skadat godset är mottagit och däför ansvarar konsumenten för att avemballera varan och inspektera produkten , dold skada ska anmälas inom 3 dagar. Konsumenten får inte använda den skadade produkten, produktens emballage ska behållas så att detta kan besiktigas vid hanläggning av skadeärendet.